آموزش وردپرس

۱۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از بهترین روش های بهینه سازی تصاویر در وردپرس  و کاهش حجم تصاویر سایت وردپرسی و افزایش سرعت بارگذاری سایت استفاده از افزونه wp smush pro است. در این مقاله به آموزش افزونه WP Smush که یکی از افزونه های قدرتمند وردپرس است خواهیم پرداخت.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس با افزونه wp smush pro

تصاویر، وب سایت وردپرسی شما را زیبا و جذاب می کنند. اما همین تصاویر اگر برای استفاده در وب سایت بهینه سازی نشده باشند، می توانند تأثیر منفی در عملکرد سایت شما گذاشته و سرعت بارگذاری آن را کاهش دهند. همانطور که می دانید سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها است. به همین دلیل فشرده سازی تصویر یکی از کارهایی است که برای سئو سایت الزامی بوده و افزونه های فشرده سازی تصویر از جمله افزونه های سئو وردپرس نیز هستند.

فشرده سازی تصویر یکی از مهمترین کارهایی است که باید به صورت مرتب بر روی تصاویر صورت گیرد. خوشبختانه مجموعه ای از بهترین افزونه های فشرده سازی تصویر وجود دارند که تصاویر سایت وردپرسی شما را پردازش کرده و آنها را برای استفاده در وب بهینه سازی می کنند. افزونه wp smush pro یکی از این افزونه ها است.بهینه سازی تصاویر در وردپرس با افزونه wp smush افزونه ای است که به شما امکان بهینه سازی تصاویر سایت تان بدون تغییر دادن کیفیت آنها را می دهد. کار با این افزونه بسیار آسان است و به محض آپلود تصاویر، آنها را بهینه و فشرده سازی می کند.افزونه سئوی تصاویر در وردپرس wp smush pro ساده ترین و آسان ترین روش برای فشرده سازی تصاویر و بالا بردن عملکرد وب سایت برای مبتدی ها است. قبلا آموزش افزونه صفحه ساز المنتور Elementor را منتشر کردیم.

برای توضیحات بیشتر درمورد این خطا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://wpposhtiban.ir/seo-images-in-wordpress



  • مرضیه سیفی
  • ۰
  • ۰

صفحه ساز المنتور Elementor یکی از بهترین راه ها برای طراحی و ساختن سایت وردپرس با طراحی جذاب است.بااین افزونه طراحی شما بهبود یافته و میتوانید صفحه های سایت سریعتر وبهتری نسبت به قبل ایجاد کنید.

افزونه صفحه ساز المنتور Elementor

افزونه المنتور حرفه ای یک پلاگین کاربردی و مفید است. این افزونه وردپرس به طور ویژه برای آن دسته از صاحبان سایت است که حوصله و وقت لازم برای درگیر شدن با کدنویسی‌های HTML و CSS را ندارند. این افزونه صفحه‌ساز وردپرس حرفه ای، به شما گنجینه ای از قابلیت‌ها و ابزارک‌ها را ارائه می‌کند.به کمک قابلیت ها، قادر خواهید بود انواع صفحات وردپرس را به دلخواه خود تغییر شکل دهید. دارا بودن بیش از ۶۰ ابزارک اختصاصی در افزونه Elementor Pro ، سبب می شود دست شما در طراحی سایت‌تان به اندازه کافی باز باشد. بنابراین بیش از این وقت خود را صرف چالش با کدنویسی نکرده و صرفا با المنتور حرفه‌ای، پا به دنیای نوینی از طراحی وب بگذارید.استفاده ازاین افزونه نیاز به کدنویسی و مهارت خاصی ندارد،تنها لازم است که عنصر ها را کشیده و در محل مورد نظر رها کنید.

برای توضیحات بیشتر درمورد این خطا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://wpposhtiban.ir/elementor-planner-page-builder



  • مرضیه سیفی
  • ۰
  • ۰

افزونه سئوی وردپرس یواست یا افزونه yoast seo  یک افزونه حرفه‌ای برای وردپرس است. می‌توان با قطعیت گفت بهترین افزونه سئو موجود در دنیاست.که در این مقاله شما را با این افزونه کاربردی آشنا خواهیم کرد.

یکی از مهم‌­ترین دلایلی که باعث پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما می‌شود داشتن سئو بالا در گوگل است، سئو بالا سایت شما را در اولویت قرار داده و کاربران با جست و جوی کلمات کلیدی مستقیما به وب­‌سایت شما راهنمایی می­‌شوند این موضوع به شما کمک می­‌کنه یک سایت حرفه‌­ای داشته باشید. این موضوع برای صاحبان وب­‌سایت­‌های فروشگاهی اهمیت بیشتری دارد چرا که داشتن سئو بالا به معنای داشتن بازدیدکننده بیشتر و درنتیجه فروش بیشتر رو به دنبال دارد که باعث رونق کسب و کار آن­ها می­‌شود.اگر یک کسب و کار اینترنتی دارید و یا وردپرس رو نصب کردید پیشنهاد می­‌کنیم در مرحله اول اقدام به بالا بردن سئو سایت خودتون کنید، افزونه­‌های زیادی برای افزایش سئو سایت وجود داره که یکی از مهم­‌ترین‌های این افزونه yoast seo premium هست که شما می­‌تونید برای پیشرفت کسب و کار خودتون از این افزونه استفاده کنید.

سئوی وردپرس با افزونه yoast seo

بدون شک بهترین و قدرتمندترین افزونه سئو در وردپرس افزونه یوا‌‌ست سئو نسخه حرفه ای می باشد. این افزونه همچنین محبوب ترین و نام آشنا ترین افزونه سئو در بین وردپرسی هاست. افزونه yoast seo premium در دنیا بهترین و قدرتمندترین افزونه وردپرس برای سئو وب سایت وردپرسی می باشد. افزونه یواست سئو وردپرس یکی از ضروری ترین افزونه هایی است که باید بعد از نصب وردپرس روی آن نصب گردد. به این دلیل که ارزش یک سایت به رتبه سئو آن بستگی دارد. بدون نصب افزونه های سئو سایت شما هیچوقت به آن ورودی گوگل دلخواه شما نخواهد رسید. چون متا تگ های مورد نیاز سئو در سایت شما پیدا نخواهد شد.

برای توضیحات بیشتر درمورد این خطا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://wpposhtiban.ir/yoast-seo-premium-plugin



  • مرضیه سیفی
  • ۰
  • ۰

با استفاده از افزونه wp rocket می توانید افزایش سرعت سایت وردپرس را در در تست هایی که برای مقایسه این افزونه با سایر افزونه های مشابه افزایش سرعت انجام دادیم ، راکت سرسختانه و قدرتمندانه نتایج چشمگیر تری داشت. همچنین این افزونه امکانات بیشتری نسبت به افزونه های مشابهی در اختیار وبمستران میگذارد و شما می توانید با کمک این افزونه پایگاه داده سایتتان را هم بهینه کنید.

می دانستید که برای اینکه یک بازدید کننده وبسایتتان را مشاهده کند و از تصمیمش منصرف نشود به طور میانگین فقط 7 ثانیه زمان دارید،اگر بخواهیم استانداردتر بگوییم باید بگوییم 5 ثانیه، وافعیت تلخی است ولی باید پذیرفت. خوشبختانه راه حلی برای این مشکل وجود دارد و ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا مشکل سرعت سایتتان را با وردپرس راکت برطرف کنید.قبلا آموزش شخصی سازی فرم ورود و عضویت در وردپرس با Theme My Login را منتشر کردیم.

افزایش سرعت سایت وردپرس با افزونه WP Rocket

افزونه wp rocket بهترین افزونه ای است که برای افزایش سرعت سایت وردپرس ساخته شده است و اگر مقایسه این افزونه با افزونه های دیگر نگاهی مختصر بیندازید کاملا به قدرت این افزونه پی می برید. که میتواند زمان لود سایت شما را کاهش بدهد و هم با امکانات بینظیری که دارد میتواند از پهنای باند شما کاسته و در هزینه های شما هم صرفه جویی کند.و دیگر نیازی نیست وقت خود را برای مبارزه با افزونه های پیچیده و تنظیمات آنها صرف کنید! با نصب افزونه WP Rocket می توانید نتیجه مطلوبی بگیرید.

برای توضیحات بیشتر درمورد این خطا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://wpposhtiban.ir/optimize-and-speed-up-wordpress-site


  • مرضیه سیفی
  • ۰
  • ۰

فرم ورود و عضویت در وردپرس یکی از مهم ترین بخش های وردپرس است. که با امکانات اولیه و ساده توانسته است نیاز بسیاری از کاربران وردپرسی را برطرف نماید که  افزونه های زیادی بر اساس همین امکان موجود در هسته وردپرس طراحی و توسعه یافته است.

ساخت صفحه ورود در وردپرس با تنظیمات پیشفرض طراحی شده است که ممکن است بسیاری از کاربران نیاز به شخصی سازی ظاهر و حتی قابلیت های آن داشته باشند که در اینصورت باید دست به کد های موجود در هسته وردپرس ببرند که برای همه ی کاربران امکان پذیر نمی باشد. در این مقاله می خواهیم افزونه وردپرسی را معرفی کنیم که با آن می توانید شخصی سازی فرم ورود و عضویت در وردپرس را انجام دهید. قبلا آموزش ساخت گالری تصویر در وردپرس با NextGEN Gallery را منتشر کردیم.

شخصی سازی فرم ورود و عضویت در وردپرس با افزونه theme my login

افزونه theme my login به شما این امکان را می‌دهد تا فرم ورود و عضویت در وردپرس را شخصی‌سازی کنید. این افزونه امتیاز ۳٫۵ از ۵ را در مخزن وردپرس کسب کرده است و بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ بار توسط کاربران نصب و فعالسازی شده‌ است. چنانچه می‌خواهید فرم ورود و عضویت در وردپرس را شخصی‌سازی کنید و تبدیل به یک فرم پرکاربرد نمایید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این افزونه کمک بگیرید.

برای توضیحات بیشتر درمورد این خطا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://wpposhtiban.ir/theme-my-login-plugin



  • مرضیه سیفی
  • ۰
  • ۰

برای برقراری امنیت وردپرس نیز روش های مختلفی  وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از افزونه‌های وردپرس است.افزونه Wordfence Security یکی از محبوب ترین افزونه هایامنیت وردپرس است و به شما کمک می کند تا امنیت وبسایت خود را در برابر حملات قوی تر کنید.

بحث امنیت در تمامی سیستم های مدیریت محتوا یک بحث غیر قابل چشم پوشی هست و جزو مهم ترین موارد در انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب برای طراحی و راه اندازی سایت هست. در وردپرس بصورت پیشفرض حفره های امنیتی کوچکی وجود دارد که بایستی با نصب افزونه مناسب اینکار را انجام بدید. قبلا آموزش رفع حفره های امنیتی وردپرس با افزونه iThemes Security را منتشر کردیم.در ادامه به بخش های مختلف افزونه Wordfence Security خواهیم پرداخت.

امنیت وردپرس با افزونه Wordfence Security

افزونه Wordfence Security یک افزونه امنیتی و قدرتمند برای وردپرس است. افزونه وردفنس از سایت وردپرسی شما را در برابر تهدیدات امنیتی مانند هک، بدافزار، حملات DDOS و brute force محافظت می کند. افزونه Wordfence با استفاده از فایروال تحت وب خود تمامی ترافیک سایت شما را فیلتر و بررسی می کند و مانع از ورود درخواست های مشکوک می شود.این پلاگین دارای یک اسکنر مخصوص بد افزارها می باشد که تمامی فایل های هسته وردپرس، قالب ها، افزونه ها، فولدر هایی که بر روی هاست شما قرار دارند و کد های مشکوک را اسکن می کند. که به شما کمک می کند یک وبسایت وردپرسی هک شده را پاکسازی کنید.

برای توضیحات بیشتر درمورد این خطا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://wpposhtiban.ir/wordfence-security-plugin



  • مرضیه سیفی
  • ۰
  • ۰

ساخت گالری تصویر در وردپرس امکان پذیر است ولی گالری تصاویر ساخته شده توسط خود وردپرس، بسیار ساده است و قابلیت و طرح های زیادی ندارد. پس اگر ساخت گالری عکس برای سایت ما مهم باشد، نیازمند یک افزونه قوی تر برای ساخت گالری تصاویر در سایت خود هستیم.

بعضی وقتها برای نمایش نمونه کارها یا تصایر خاصی نیازمند وجود یک گالری تصویر هستیم.ولی اینکه آن را چگونه ایجاد کنیم که دارای جذابیت برای کاربران باشد نیازمند تفکر است.و اینکه چگونه باید یک گالری تصویر در وردپرس بسازیم و آن را در سایت خود نمایش دهیم؟ هر وقت که در وردپرس به یک مشکل برخورد می‌کنیم حتما با کمک یک افزونه مشکلمان برطرف می شود! برای این کار هم می‌توانید از قدرت افزونه‌های وردپرسی استفاده کنیم. خوشبختانه برای ایجاد گالری‌های متنوع در وردپرس، افزونه‌های زیاد با طراحی جالب وجود دارند،که ما در این مقاله آموزشی ما با افزونه NextGEN Gallery گالری تصویر در وردپرس ایجاد مهای مختلفی کنیم.

گالری تصویر در وردپرس با افزونه NextGEN Gallery

افزونه NextGEN Gallery افزونه ای بسیار کار آمد برای ایجاد انواع گالری عکس با ظاهری زیبا و به کمک Java script برای سایت وردپرسی شما می باشد.این افزونه از یک موتور قدرتمند برای بارگزاری و مدیریت گالری تصاویر استفاده می کند و قابلیت آپلود دسته ای تصاویر، اضافه ،حذف و باز چینی کردن آنها ، ویرایش بند انگشتی ها ، ایجاد آلبوم تصاویر از روی گالری ها و … را دارد. همچنین تصاویر را به دو صورت اسلایدشو و بندانگشتی نمایش خواهد داد که در هر دو حالت توانایی کنترل اندازه، قالب، ترنزیشن و … تصاویر را دارید. این افزونه برترین افزونه گالری وردپرس بوده و تا بحال بیش از ۷٫۵ میلیون بار از مخزن وردپرس دانلود شده است.پس از نصب افزونه و فعال سازی آن، منوی Gallery در پنل مدیریت وردپرس اضافه می شود.

برای توضیحات بیشتر درمورد این خطا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://wpposhtiban.ir/nextgen-gallery-plugin



  • مرضیه سیفی
  • ۰
  • ۰

خطای 504 gateway timeout یکی از کدهای وضعیت http است که نشان می‌دهد یک سرور قادر به بازگرداندن و تکمیل کردن درخواست نیست. مشکل 504 gateway timeoutنیز مانند خطای500 و خطای 502 شایع است.

زمان بازدید از یک سایت درخواست‌هایی ایجاد می شود درخواست ها به سمت وب سرور منتقل می شوند. عناصر مورد نیاز در این درخواست‌ها بررسی می‌شوند. وقتی که یک درخواست پردازش می‌شود سریال کد وضعیتی http را با منابع درخواستی ارسال می کند به صورت پیش فرض کد وضعیت نمایش داده نمی شود مگر اینکه در طی فرآیند اشتباهی رخ دهد در این صورت کد وضعیت پردازشات مشاهده خواهد شد.

 مشکل 504 gateway timeout در اشکال و مدل های مختلف نمایش داده می شود مثلا:

  • 504 Gateway Timeout nginx
  • Gateway Timeout Error
  • HTTP Error 504
  • 504 Gateway Time-out – The server didn’t respond in time
  • HTTP Error 504 – Gateway Timeout

برای توضیحات بیشتر درمورد این خطا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://wpposhtiban.ir/error-504-gateway-timeout


  • مرضیه سیفی
  • ۰
  • ۰

براساس وب هاست وردپرس انتخابی شما و پنلی که انتخاب می‌کنید، حداکثر محدودیت آپلود فایل برای شما مشخص می شود. این حجم در وب هاست های مختلف متفاوت است که برای بعضی از وب هاستینگ‌ها حتی 2 مگابایت هم هست که خیلی کم است و برای آپلود فیلم یا صوت در سایت کافی نیست.ما در این مقاله به آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

افزایش حجم آپلود در وردپرس

ولی قبل از اینکه به روش های مختلف برای رفع محدودیت حجم آپلود در وردپرس بپردازیم اول می بایست ببینیم که چه میزان حجمی برای رسانه وردپرس ما تعیین شده است. برای این منظور کافی است تا در پیشخوان وردپرس به مسیر رسانه> افزودن مراجعه کنید تا مشابه تصویر زیر میزان حجمی که با استفاده از اون قادر هستید تا فایلی را در وردپرس آپلود کنید به شما نمایش داده شود.

https://wpposhtiban.ir/increasing-the-uploading-in-wordpress


  • مرضیه سیفی
  • ۰
  • ۰

آیا شما این پیغام را  به جای نقشه در وب سایتتان می بینید”این صفحه نقشه های گوگل را به درستی بارگذاری نکرده است” این خطا بسیار شایع است زیرا Google Maps در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۶ نیاز به یک کلید API دارد اگر شما شروع به استفاده از نقشه های گوگل در وب سایت خود در تاریخ  بعد از آن کردید، لازم است که یک کلید API را ثبت کنید و پیاده سازی کنید که کاربران قدیمی نیازی با آن ندارند.

رفع خطای Oops! Something went wrong

با توجه به تغییراتی که شرکت گوگل در زمینه ارائه نقشه گوگل یا همان Google map برای کاربران و سرورهایی که وب سایت کاربران بروی آن نصب میباشد هر سرور و هاستی که میزبانی سایت شما را برعهده داده میتواند حداکثر تعداد درخواست نقشه در روز از گوگل نماید و درخواستهای بیشتر با خطای مورد اشاره روبرو خواهند شد . همچنین با توجه به سیاست های کاری و محدودیت های گوگل،تغییراتی در سرویس های ارائه شده به کاربران ایجاد شده که نمایش نقشه گوگل در سایت های وردپرسی مستلزم دریافت کلید API گوگل میباشد. بنابراین برای رفع مشکل عدم نمایش نقشه گوگل نیاز به کلید API از گوگل داریم تا بتوانیم از این سرویس در سایت خود استفاده کنیم.در ادامه به روش های دریافت کلید API گوگل می پردازیم.

برای توضیحات بیشتر درمورد این خطا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://wpposhtiban.ir/oops-something-went-wrong


  • مرضیه سیفی